Se vehiculeaza in mediul on-line prelungirea termenelor pana la care agentii economici au obligatia de a-si inlocui vechile case de marcat fiscale cu cele noi care permit existenta unui jurnal electronic si interconectarea cu baza de date a Fiscului.
In realitate, insa, termenele nu s-au prelungit, ele au ramas cele prevazute de OUG 91/2014 modificata de OG 20/2017:
„(2)Începând cu data de 1 august 2018 se interzice comercializarea aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(3)Începând cu data de 1 iunie 2018, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mari şi mijlocii, potrivit dispoziţiilor legale, au obligaţia de a utiliza numai case de marcat definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(5)Începând cu data de 1 august 2018, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici, potrivit dispoziţiilor legale, au obligaţia de a utiliza numai case de marcat definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.”
Asadar, niciun termen modificat.
Insa, prin OUG 44/2018 s-a dispus amanarea datei de la care se aplica sanctiunile pentru nerespectarea acestor termene, respectiv 1 septembrie pentru nerespectarea termenelor privind inlocuirea casei de marcat fiscale si 1 noiembrie pentru nerespectarea termenului privind comercializarea dupa data de 1 august a caselor de marcat fiscale vechi.
„Art. I
Asadar, cumparati-va case de marcat fiscale!